Нижче подається мій виступ на конференції, що пройшла 22.12.2012 у Дніпропетровську під назвою «Методи незаконного впливу на волевиявлення виборців і
фальсифікації результатів виборів та шляхи їх нейтралізації»
Я був Головою звичайної виборчої дільниці 121193 27 округу. Хоч зветься вона і звичайною, проте це просто назва. По кількосчті виборців вона вважалоась великою 2360 виборців.
1.Я був призначений на дільницю по квоті Народного Руху лише перед другими зборами членів ДВК.
Пізніше я взнав, що багато людей відмовились головувати на дільницях від опозиції без почнення причин.
Гадаю, але підтвердити того не можу, що якийсь тиск був можливий на них, адже списки тих, хто попередньо внесен на ці посади були відомі в місцях подання, як опозиції, бо я бачив ці списки з номерами телефонів, так і владі.
Інакше пояснити, чому велика кількість людей відразу відмовилась від головування не можу.
Протистояти можливому тиску проти зняття кандидатур. можливо лише за умови, що на посади голів будуть висуватись лише добре перевірені люди.
2.Зайшовши до комісії на друге зібрання. побачив. що велика кількість питань була вирішена саме на першому засіданні. Проводили засідання Заступник та секретарка,Одна проведена від партії Русь Єдина, інша від Партії пенсіонерів.
Насправді. так званим смотрящим вже на другому засіданні призначили нового заступника голови саме від цієї партії.
Загалом в ДВК звернув увагу, що багато людей в ній давно знайомі і майже всі перебувають у якихось родинних зв'язках або зв'зані спільною працею в школі.
Те, що роботу на Партію Регіонів вони перетворили у родинний бізнес - це дуже показово. проте це ж і стає запорукою можливих дій всупереч якогось законного рішення. яке необхідно було би приймати в комісії.
ДВК розташувалась у школі і саме ця школа стала міні Верховною Радою за кількістью вчителів що представляли різні партії. Такий собі Клондайк партійних осередків, що дивним чином керувались Партією регіонів(Центральний штаб знаходився недалеко і вони періодично туди визивались для інстрктажа)
З 24 партій від яких були представники у моїй дільниці декілька були відверто від ПР і цього не приховували, навіть не намагались називатись від тих партій під якими записані.
Політична партія України "РУСЬ ЄДИНА"
Я був Головою звичайної виборчої дільниці 121193 27 округу. Хоч зветься вона і звичайною, проте це просто назва. По кількосчті виборців вона вважалоась великою 2360 виборців.
1.Я був призначений на дільницю по квоті Народного Руху лише перед другими зборами членів ДВК.
Пізніше я взнав, що багато людей відмовились головувати на дільницях від опозиції без почнення причин.
Гадаю, але підтвердити того не можу, що якийсь тиск був можливий на них, адже списки тих, хто попередньо внесен на ці посади були відомі в місцях подання, як опозиції, бо я бачив ці списки з номерами телефонів, так і владі.
Інакше пояснити, чому велика кількість людей відразу відмовилась від головування не можу.
Протистояти можливому тиску проти зняття кандидатур. можливо лише за умови, що на посади голів будуть висуватись лише добре перевірені люди.
2.Зайшовши до комісії на друге зібрання. побачив. що велика кількість питань була вирішена саме на першому засіданні. Проводили засідання Заступник та секретарка,Одна проведена від партії Русь Єдина, інша від Партії пенсіонерів.
Насправді. так званим смотрящим вже на другому засіданні призначили нового заступника голови саме від цієї партії.
Загалом в ДВК звернув увагу, що багато людей в ній давно знайомі і майже всі перебувають у якихось родинних зв'язках або зв'зані спільною працею в школі.
Те, що роботу на Партію Регіонів вони перетворили у родинний бізнес - це дуже показово. проте це ж і стає запорукою можливих дій всупереч якогось законного рішення. яке необхідно було би приймати в комісії.
ДВК розташувалась у школі і саме ця школа стала міні Верховною Радою за кількістью вчителів що представляли різні партії. Такий собі Клондайк партійних осередків, що дивним чином керувались Партією регіонів(Центральний штаб знаходився недалеко і вони періодично туди визивались для інстрктажа)
З 24 партій від яких були представники у моїй дільниці декілька були відверто від ПР і цього не приховували, навіть не намагались називатись від тих партій під якими записані.
Подивимось перелік партій які були представлені в комісії.
Політична партія України "РУСЬ ЄДИНА"
Партія Пенсіонерів України
Християнсько-демократична партія України(опозиція)
"УДАР" Віталія Кличка(опозиція)
від кандидата УДАРу Мамрича О.С.
від фракції Народної Партії У Верховній Раді України
Політична партія ВО "Батьківщина"(опозиція)
Фракція БЮТ Батьківщина(опозиція)
Політична партія "Справедлива Україна"
від фракції Партія Регіонів(в подальшому скорочено ПР)
Партія Наталії Королевської УКРАЇНА - ВПЕРЕД!
Політична партія ЗЕЛЕНІ
Політична партія ДЕРЖАВА
Політична партія КозацькаУкраїнська Партія (нагадаю, козацьких партій 4)
Політична партія НАРОДА ІНІЦІАТИВА (схоже на Національна Ініціатива. і напевне створювалась як клон у разі висунення)
від фракції Блоку "НАША УКРАЇНА-НАРОДНА САМООБОРОНА(опозиція)
від Партії "Реформи і порядок"(опозиція)
Політична партія НАША УКРАЇНА(опозиція? від Ющенка, тому не розхраховували на цю партію в опозиції, в подальшому ці сумніви частково були підтвреджені)
Всеукраїнська партія трудящих
Аграрна Партія України
від кандидата ПР Момота О.І.
від фракції комуністів України(з заяв Симоненка опозиція. і подальша робота члена ДВК показала, що рядові комуністи вірили у опозиційність до ПР КПУ)
Хоча перелік в комісіях був трохи різний але загальний перевіс над опозицією. яка про себе заявила. як опозиція, був суттєвий.
Нажаль частина членів комісії були відсторонені від дій на благо і користь України, а керувались вказівками штабу Партії Регіонів в місті Дніпропетровську. Це стосується представників таких партій:
Політична партія України "РУСЬ ЄДИНА"
Партія Пенсіонерів України
від фракції Народної Партії у Верховній Раді України
Політична партія "Справедлива Україна"
від фракції Партія Регіонів
Політична партія ЗЕЛЕНІ
Політична партія ДЕРЖАВА
Політична партія КозацькаУкраїнська партія
Політична партія НАРОДА ІНІЦІАТИВА
Всеукраїнська партія трудящих
Представник Момота (від Партії регіонів)
В інших партіях були представники трохи інших. але загалом картина була скрізь однакова, якщо опозиція твердо могла спиратись на 4-6 своїх представників, то ПР на 12-14.
Координували їх роботу по діялності ДВК мій заступник, та секретар. що напевне отримали вказівку від штабу ПР ,у період перед днем виборів, повністю саботувати роботу комісії, що і було зроблене і не тільки на моїй дільниці, не маючи більшості протистояти цьому неможливо, проте на сусідній дільниці. де були призначені підневільні люди з лікарів медичної академії вдалось це нейтралізувати усунувши двома постановами підряд звільнивши відвертих саботажників.
Були сумніви щодо Нашої України., Україна вперед! та комуністів з ким вони, чи проти ПР чи ні?
Проте саме представники ПР, щодо цього сумнівів не мали і зустріли мене впевнені, що у них більшість. Перше з чим вони мене зустріли, це повідомлення, що вони можуть прийняти будь яке рішення.
Протистояти їм можна одним чином, якщо так багато партій в Україні. то треба добиватись що якнайбільше з них були проукраїнськими. а не від ворогів...
Прийняття великої кількості питань на першому засіданні я більше ніж певен було сплановане в штабі ПР. Особливість першого засідання була в тому, що на ньому були присутніми всього 16 людей. якщо вірити протоколу, який, через саботаж, який я вже згадував, отримав на руки лише через 2 тижні...Звісно відсутніми були більше представники опозиції на ньому...Це один з перших методів відсторонення опозиції не тільки від прийняття рішень, а взагалі від ознайомлення з ними....Також кожен штаб має контролювати щоб члени комісії від опозиції були поінформовані про перше засідання.
В законі немає пункту, що зобов'язує обов'язкового забезпечення інформування про проведення зібрання членів комісії від усіх політичних сил, немає відповідальності ОВК та головуючої трійки ДВК за непоінформування членів ДВК. про засідання і місце його проведення.
3.Ще одна з особливостей першого засідання, були зроблені голосування таким чином, що були закладені вже наперед, на день виборів відсторонення представників опозиції від роботи зі списками та бюлетенями. Двоє представників опозиції були призначені на роботу з відеоспостереженням. Проте це виявилось і одним з прорахунків. Це дало змогу контролювати систему запису інформації і включати за необхідністю запис на комп'ютер. Закон каже. що запис включається у разі необхідності і вирішувати це колегіально не вимагає. Тож в день виборів ми на деяких дільницях включили запис і на ці дільниці ніхто не потикнувся з так званими "каруселями".
4.Ще одним з рішень. яке було прийняте на першому засіданні і яке потрібно використовувати на свою користь: рішення про чергування кожного дня членів комісії. Дуже добре, коли зранку один. піссля обід другий.
Завдання голови або представника від опозиції - вивчити кожну людину, ведучи розмови, але не агітуючи за свою силу. Просто взнати, чи здатна людина на фальшування чи ні. або як відноситься до правлячої сили. Звісно у голосуванні на зобов'язаних отримати гроші від ПР за представництво у ДВК, голос не отримаєш(смотрящий поставлен саме на те, щоб доповідати в штабі ПР, хто як голосував і від цього залежала оплата праці, або могла бути якась заміна в ході підготовки до дня виборів). але тих.хто не ходив на збори до штабу ПР. можна було б якось в подальшому змусити прийняти саме законне, а не антизаконне рішення у вирішальний момент.
Також, знаючи людину. при більшості від ПР. і призначенні ними своєї людини на сортування бюлетнів, зачитування. можна опозиційним силам разом протестувати. якщо людина не заслуговує довіри, або наполягати на законній вимозі самому дивитись кожен бюлетень, якщо не ви сортуєте їх.
5. Те, що представники від різних партій фактично представляли ПР(тобто продали голоси ПР, бо не тільки партії отримали гроші(адже 2 млн. грв. треба дати за висування партії по списках), що важко довести, а і постійно викликались до штабу самі члени ДВК і в подальшому таки отримали, точно відомо 400 грв. авансу(хоча обіцяли повну суму від 2-3 тис. в залежності від посади), це я вважаю вже відвертих два чітко видимих методи тиску на комісію.(купівля партій та керування членами ДВК) Адже, від моменту підписання присяги члени ДВК не мають нікому підкорятись і звітуватись, окрім рішень ДВК, ОВК та ЦВК і законам України і Конституції, для звітувань кожна партія має можливість направити контролювати роботу комісії за допомогою спостерігачів.
Рад запитань по фінансуванню.
6.Голосуванням у перший день вибрали двох з трьох звільнених осіб з членів ДВК, залишивши для Голови від опозиції, дякую їм за це, одне місце. Проте в інших комісіях по розподілу грошей для звільненим могло статись так, що голови ДВК від ПР, призначали на звільнених своїх родичів, які ще могли надати справки про зарплатню. або навіть сам Голова однією своєю справкою міг вибрати на себе весь фонд оплати праці.Як отримували звільнені інші не маючи фонду, гроші, навіть уявити не можу...
.Введення в дію закону про відеоспостереження виявило ряд невідповідностей в цьому питанні і деякі незручності. Коли в законі записане, що ПАК(ящик з апаратурою) має охоронятись окрім комісії разом з представником МВС, при розташуванні на території дільниці, перебування міліціонера на дільниці неможливе у день виборів. Тому ПАК має знаходитись в окремій кімнаті.
.Фінансування кожної комісії закладене величезне, проте явна видно, що гроші виділені на це були використані на щось інше. бо задіяні були старі кабінки, старі скриньки, навіть тканина була куплена найдешевша. (та це до методів фальшувань не відноситься)
7 Один, дуже цікавий метод тиску був задіян ПР напередодні виборів і пов'язаний він з печаткою "Вибув".
Під виглядом, що привіз роз'яснення на останні збори завітав до нас. не відповідальний за нашу ДВК куратор. що був від УДАРу Кличка. а представник ПР з ОВК і інформування його, окрім цієї печатки, стосувалось в основному інструктування членів ДВК. Інструктування те було дуже дивним. Він закликав не перевіряти паспорти. бо ми не міліція. Просто. якщо підходить людина і каже, що він з цього будинку.і прізвище співпадає. то потрібно видавати бюлетень. Нагадаю, що в день виборів в одній зі східних областей був знайден паспорт жінки, що виявився без прописки, проте поньому було проголосовано...
Таким чином він об'їздив не одну дільницю і підозрюю. що не на одному нашому окрузі таке було зроблене.
Протистояти цьому можна скориставшись наступним. Останні збори треба проводити на місці майбутнього підрахунку голосів і збори мають записуватись на відео, чи за комп'ютер за допомогою камер ДВК. або за допомогою спостерігачів від опозиції.
8.Фальшування за допомогою адмінресурсу було використане на моїй дільниці і сусідніх. До речі воно пояснює дивну нарізку не тільки округів, а і ділянок.
На моїй дільниці за всіма законами мають бути три гуртожитка. просто вони ідуть по порядку і стоять поряд. проте. два гуртожитки з переліку належності до моєї дільниці вилучили і розподілили їх по двох сусідніх дільницях.
Пояснюється все дуже просто. Кандидат від влади по мажоритарному округу Момот проїхав по цих гуртожитках і закликав голосувати за себе, обіцяючи їм допомогти приватизувати кімнати в гуртожитках, в яких вони вже проживають не один рік.
Це пояснює суттєву різницю між чисельністю проголосувавших за ПР(384) і за Момота(448), що іде від цієї партії, від 70 до 120 складала загальна різниця в голосах на сусідніх дільницях також..
Цілком можливо, що і по других дільницях було таке саме і по сусідніх округах.
Ще одне. що пояснює дивну нарізку округів і ділянок - ляп, який допустив Момот. завітавши на зустріч з населенням на сусідній зі мною дільниці. До нього звернулись за допомогою мешканці вулиці Переяславської з проханням засипати три метри дороги, де люди в прямому сенсі ламають ноги,(це знаходиться в 10 метрах від школи, в якій дільниця розташована)
. Момот їм відверто відповів, що його не цікавить приватний сектор. і зрозуміло чому, бо людей на тій вулиці проживають одиниці і їх голоси ролі не грають. він поклав надію на багатоповерхівки і не прорахувався.
9.Ще один метод фальшування голосів виборців з використанням адмінресурсу був такий.
До людей. що у медичних установах мають відомості про їх тяжкий стан здоров'я. від цих установ були направлені люди для написання заяв на голосування на дому. До комісії потрапили всього три заяви від однієї відповідальної людини з центру соцзабезпечення . проте від багатьох мешканців поступали дзвінки до комісії, що в них якісь люди відбирали заяви на голосування на дому, проте до нас їх заяви так і не потрапили, але багато не дзвонили...
Ще одне, при розносці запрошень по квартирах, обов'язково треба щоб цим займались представники від опозиції. і інстурктувати їх треба, щоб вручали особисто у руки, доручати це представникам ПР доволі ризиковано, бо багато було нарікань, що не принесли запрошення....
Запрошення же тим, хто голосує на дому, бажано рознести самому, якщо ви голова, або заступник...
Загалом протистояти фальшуванням і тиску моживо і потрібно. Використовувати суди, які підпорядковуваються, як і всі інші державні органи волі ПР, в більшості своїй марна справа. якщо це не підтримується так, як підтримувалось прихильниками ВО Свобода у Києві.
Ще один приклад. який потрібно наслідувати з Києва. це домовленність мажоритарних кандидатів від опозиції дійсно іти єдиним фронтом, з відповідною допомогою і підтримкою один одного. Нажальцей приклад не був наслідуван в інших регіонах і результатом стала перемога ПР і в нашому місті в тому числі.
Посилання на мої дописи з більш детальною інформацією про хід виборів 28 жовтня 2012р.
Немає коментарів:
Дописати коментар